3 Mart 2012 Cumartesi

{Eğitim} İTÜ Bilim Merkezi Büyülemeye Devam Ediyor

Orta okulda ya da ilk okuldayken (tam yılını hatırlayamasam da 88 yılında dünyaya "merhaba" dediğimi düşünürsek 13-14 yıl öncesinden bahsediyorum) sömestr tatillerinde ablam Sez'le klasikleşen İstanbul gezimizde iki halamın bize yaptığı sürpriz ile 2 kuzenim ve ablamla İTÜ Bilim Merkezi'ne gitmiştik. Büyülenmiştik resmen ve çok da eğlenmiştik. Oradaki ablalar ve ağabeyler bizimle gülen yüzleri ve anlatmaktan zevk alan tavırlarıyla bizi büyülemişlerdi. Daha sonraki yıllarda orta okul zamanlarımda okulun düzenlediği geziyle Tekirdağ'dan İstanbul'a gelmiş, bir kez daha keşfetme şansı bulmuştum. Yine öğretici, pek keyifli bir gün geçirmiştik. Hatta büyük bir salonda tüm arkadaşlarımızla oturup yine sevimli ve bizi pek güldüren ablalar ve ağabeyler bizi hayrete düşürecek deneyler yapmıştı. Yaptıkları deneyler dün gibi aklımda, kuru buz deneyi yapmışlardı. İTÜ Bilim Merkezi dendiği anda gözümün önünde canlanıyor hepsi ((: Bir kurum için hele ki eğitim alanında çalışan bir kurum, bir öğretmen için çocuğun hayatında önemli bir an olarak kalabilmek, yıllar sonra bile hatırlanabilmek en büyük arzudur.

Tabi sonrasında defalarca İstanbul'a gelmeme, hatta 6 yıldan beri İstanbul'da yaşamama rağmen bir türlü Bilim Merkezi'ne gidemedim, gitmedim. İki yıldan beri ancak etkinliklerini maille takip edebiliyorum. Geçen günlerde de aldığım mailde farklı, öğretici ve çocukların çok eğleneceği atölyelerin başlayacağını öğrendim.  

Hafta sonları eğer 4 ile 14 yaşları arasında çocuğunuz, kuzeniniz, yeğeniniz varsa mutlaka Eğlen Bilim Atölyeleri'ni inceleyin derim. Atölyeler; Çılgın Bilim, Model Uçak ve Elektronik. Ayrıca siteyi incelerken en çok ilgimi çeken, ülkemizde başka yerde var mı bilmiyorum ama benim için yenilikçi bir aktivite: Bilim Merkezi'nde Doğum Günü Partisi!!! Hem eğlen hem de öğren ((; 

   
Kaynak: Eğlen Bilim 

Hafta sonu atölyeleri ve doğum günü parti organizasyonlarının yanında okul programları, günlük aktiviteler, showlar düzenleniyormuş, İTÜ Bilim Merkezi beni büyülemeye devam ediyor, ya sizi? Ben en yakın zamanda gideceğim, siz de uğrayın bence ((;
İTÜ Bilim Merkezi ile ilgili tüm bilgiler için http://www.bilimmerkezi.itu.edu.tr/ ziyaret edin. 

S.D. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder