15 Temmuz 2013 Pazartesi

{Müzik} Mabel Matiz'e Vuruldum!

Aysel'in albümünün çıkacağı haberini aldığımda oldukça heyecanlandım. Aysel Gürel'in şarkılarını çok severim. Çocukluğum 90'larda teyzemin teybinde dinlediğimiz Sezen Aksu, Sertab Erener kasetleri ile geçti. Sevda eskiye dayanır yani. Aysel'in albümünü koşa koşa kendime tatil hediyesi olarak aldım ve alalı beri arabada sadece o CD'yi dinliyorum. Favori şarkılarım; Ayıpsın Ayıp, Yolun Başında, Yine Yeniden, Ah Mazi, Sultan Süleyman, 1945. Sözlerin derinliği, müziklerin büyüleyiciliği... Bu şarkılar beni yolla birlikte alıp götürüyor, yaşananlara, bilmediklerime. Dün Aysel'in şarkıları ile Kıyıköy yolundaki doğanın güzelliği Instagram'da paylaştığım videom:





İşte o albümünde annemin "Kim bu şarkıyı söyleyen? Çok duygulandırıyor sesi beni!" dediği Sultan Süleyman şarkısını seslendiren Mabel Matiz'i ilk kez dinledim ben de. Mabel Matiz'i ismen biliyordum, bir de Ceylan Ertem'in albümündeki Cennetin Irmakları şarkısıyla biliyordum. Ne büyük kayıpmış. Bugün "Kendi şarkıları nasıl acaba?" diye Yaşım Çocuk albümünü dinlemeye başladım ve vuruldum. Tek kelime vuruldum!



Hele ki Yıldız Tilbe'nin Aşk Yok Olmaktır şarkısını söylemesi aaaah! Harika yorumlamış. Farklı bir kadın Yıldız Tilbe. O'nu böyle sevmek lazım biliyorum ama. Ama ): İlk albümlerindeki şarkılarını çok severim. Şimdiki müzik tercihi tam bir hayal kırıklığı benim için! Yeni şarkılarını duyunca üzülerek "Neden eskisi gibi değil?" derim hep /:

Bu şarkıyı keşfettiğim 24 saattir defalarca dinledim. Dinledim. Dinledim. Dinleyeceğim de! Doyamıyorum. Mabel Matiz'in konserine gitmek istiyorum. Bu şarkıyı da o konserde bağıra çağıra söyleyip, zıplayarak hoplayarak dans etmek istiyorummmmm!!!



Aşk yok olmaksa şimdiden
Yar ben yokum bende zaten
Selçin Demirağ
         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder