23 Mart 2012 Cuma

{Film} filmmor/ 70-80-90 Masum, Fettan, Küstah

Geçtiğimiz Perşembe, kendime harika bir program yaptım ve İstanbul Modern'in yolunu tuttum O gün de trafik bana kötü bir oyun oynadı ve iki gün üst üste gideceğim yere geç kaldım sayesinde. Neyse koştur koştur 15 dakikalık gecikmeyle sinema koltuğuna kuruluverdim, kurulduğum andan itibaren film beni sardı, sarmaladı. 10. uluslararası gezici filmmor kadın filmleri festivali kapsamında gösterimde olan 70-80-90 Masum, Fettan, Küstah filmi, belgesel tadında gerçekleri gün yüzüne vuruyor, mükemmel örneklerle ve röportajlarla... Filmmor festivali filmleri; Fitaş Beyoğlu, Fransız Kültür Merkezi, İstanbul Modern ve Pera'da 9- 18 Mart arasında İstanbul'da gösterimdeydi. Festival  halen Hakkari, Van ve Çanakkale'de devam etmekte, bilginize... Filmmor festivali ile ilgili önceki yazım burada


*Fotoğraf, 16  Mart 2012'de Karaköy'de tarafımdan çekilmiştir. İzinsiz kullanılamaz 

Zaman zaman gülüyorsunuz 70'li, 80'li yıllardaki film sahnelerine, repliklerine... Ancak o kadar gerçekçi ki anlatılanlar, ülkemizin kadına sinema ve toplum içinde verdiği rolleri çarpıcı bir şekilde gözler önüne seriyor. Film, tiyatro daha doğrusu sanat toplumdan, toplumsal durumlardan besleniyor, yaşadığımız dönemde bunu anlamak pek kolay olmayabilir. Ancak bizden sonraki nesillere bırakacağımız hazinemiz; sadece Sanat bence. (Tabi bir de yaşam stillerimiz, yani binalarımız bence bizleri ele verecek.) Toplum olarak ne gibi değişimlerden geçtiğimize, neler yaşadığımıza şahit olacaklar, filmlerimiz, resimlerimiz, tiyatrolarımızla... 



Film gösterimi yönetmenin katılımıyla gerçekleştirildi ve film sonrasında yönetmen Melek Özmen'le sohbet havasında konuşmaların olduğu, fikirlerin paylaşıldığı güzel bir bölüm oldu.  



Filmmor festival tanıtım broşüründe** film hakkında; 
"Türkiye sinemasında kadınlar... Nadiren anlatıcı çoğunlukla konu edinilen, genellikle -erkek yönetmenlerin çektiği filmlerde -neden Masum, Küstah, Fettan ama daima iki boyutlu: "iyi" ya da "kötü"ler? İyilikleri ya da kötülükleri ne kadar sahici? Neden her durumda sözleri dinlenmiyor, onlara inanılmıyor, affedilmiyor ya da cezalandırılıyor?"

Kadının yeri hakkındaki gerçeklik ve çarpıcıklık sizi kendi yaşamınıza, çevrenize bir kez daha bakmanıza sebep oluyor. Sorgulama, film süresince ve film sonrasında da devam ediyor... 




8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nde yazdığım gibi Kadın- Erkek Değil, İnsan Olalım... 


**10. uluslararası gezici filmmor kadın filmleri festivali film tanıtım kitapçığı


S.D. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder